Werkwijze


Actie, campagne of strategie?
Vanaf welk niveau kun je extra hulp gebruiken?

Ik werk vanuit een duidelijk doel naar marketing acties. Dit doe ik via logische marketing stappen. Van strategisch niveau tot praktische uitvoering. Afhankelijk van jouw wens & behoefte bepalen we bij welke stappen ik je begeleid.


De Marketing Machine, marketing stappenplan


Waar sta je nu, waar wil je naar toe en wat houdt je tegen?

Met jouw input maak ik een Analyse die inzicht geeft in de belangrijkste marketing uitdaging.


Wat is je belangrijkste marketing doel?

Meer klanten, grotere naamsbekendheid, hogere terugkeer frequentie, switch van online naar offline en andersom, sterker imago, hogere klanttevredenheid, meer volgers via social media… ?
Gezamenlijk stellen we de marketing doelstellingen op en maken ze S.M.A.R.T. (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdgebonden).


Hoe zien je belangrijkste klanten er uit?

Wie zijn het, waar zitten ze, wat vinden ze belangrijk, welke media gebruiken ze, waar worden ze blij van? Analyse, omschrijving en desgewenst creeer ik een persona (verpersoonlijking van de klantgroep).


Wat maakt jouw aanbod uniek?

Wat is je onderscheidende vermogen? Welke klantbehoefte vervul je, wat is je toegevoegde waarde? Een krachtige omschrijving van wat jouw organisatie de klant te bieden heeft.


Wat ga je wanneer doen?

Ik help je bij het maken van een planning om je marketing doelstellingen te behalen. Welke marketing materialen, promoties en campagnes ga je ontwikkelen? Zet je een evenement op? Ga je een nieuw product introduceren? Heb je een nieuwe huisstijl nodig? Zet je testdagen op? Nodig je influencers uit? Of adverteer je via Facebook? Welke communicatie-middelen zet je in en via welke media? Met welk budget en in welke tijdsspanne? Samen kiezen we welke acties het beste bij jouw organisatie (en budget) passen.


Let’s do it!

Teksten schrijven, foto’s maken, flyers, persberichten, nieuwsbrieven of evenementen, ik zorg dat het voor elkaar komt. De straten op, de lanen in! Schreeuw of fluister het van de daken, klepper met die brievenbus, of vraag het vriendelijk; vertel je klanten wat je ze te bieden hebt. Op een manier die het beste bij hen past, die hen aanspreekt op het moment dat het hun uitkomt.

Ik bied extra handjes en help je bij de uitvoer.